Geef kunst kado met de SBK Kunstbon

FAQ

Ik ben al klant

Kan ik mijn gegevens zelf ergens inzien?
icon/arrow_forward-24px

De hoogte van je collectietegoed, de kunstwerken die je in huis hebt; op dit moment kun je deze gegevens nog niet online inzien. Wij werken er hard aan om deze functionaliteit in de nabije toekomst mogelijk te maken.

Voor vragen over je account, kun je contact met ons opnemen via het algemene nummer (020) 632 54 92 of per mail contact@sbk.nl. Ook kun je bellen of mailen naar één van de vestigingen.

Wat kan ik met mijn collectietegoed doen?
icon/arrow_forward-24px

1. Kunst kopen uit SBK-collectie. Je kunt je volledige collectietegoed inzetten.

2. Kunst kopen via de SBK galeries. Je kunt 25% van de aankoopprijs met collectietegoed voldoen en voor het resterende bedrag gebruik maken van onze gunstige renteloze afbetalingsregeling.

3. Een SBK Kunst Kadobon kopen om aan iemand cadeau te doen.

4. Schenken aan Stichting Beeldende Kunst. SBK is erkend als Culturele Algemeen Nut Beogende Instelling (Cultuur ANBI). Dit maakt het voor u fiscaal aantrekkelijk om geld aan SBK te schenken en SBK zo te steunen. Giften en schenkingen aan organisaties met een ANBI-status zijn voor de belasting aftrekbaar.

Kan ik mijn kunstwerken bij elke vestiging terugbrengen?
icon/arrow_forward-24px

Je kunt je geleende kunstwerken terugbrengen bij elke SBK-vestiging.

Hoe kan ik opzeggen?
icon/arrow_forward-24px

Je kunt je abonnement op ieder gewenst moment stopzetten. Dat kan bij iedere vestiging, schriftelijk of per e-mail.

Het abonnement stopt dan op de eerste van de daarop volgende maand. Het abonnement kan pas beëindigd worden wanneer alle geleende kunstwerk(en) zijn ingeleverd.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?
icon/arrow_forward-24px

SBK gaat zeer zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens en deelt deze nooit met derden. Deze persoonsgegevens zijn bij ons bekend doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt bij inschrijving. Lees verder onder Privacybeleid.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?
icon/arrow_forward-24px

Je kunt je persoonsgegevens wijzigen door deze vanaf een bij ons bekend e-mailadres, te mailen naar contact@sbk.nl. Vermeld daarbij ook altijd even je achternaam en huidige postcode.

Hoe vervoer ik een kunstwerk?
icon/arrow_forward-24px

Je kunt je geleende kunstwerken zelf vervoeren met bijvoorbeeld de auto, OV of taxi.

Ook kun je het transport tegen geringe kosten door ons laten verzorgen. Om een transportafspraak te maken, stuur een e-mail naar transport. Lees hier meer over de kosten.

Ik ben nog geen klant

Wat kost het om kunst te lenen?
icon/arrow_forward-24px

Bij SBK heb je al voor € 6,25 per maand toegang tot onze omvangrijke collectie kunstwerken die allemaal te huur en/of te koop zijn.

De waarde van het kunstwerk dat je leent (en wel of geen mogelijkheid tot sparen), bepaalt de hoogte van je abonnement. Lees verder bij Tarieven hoe ons abonnementen systeem is opgebouwd.

Ik zie een mooi kunstwerk op jullie site staan, maar ik kan het niet lenen. Waarom niet?
icon/arrow_forward-24px

SBK heeft een uitleen- én een galeriecollectie.
Alle kunstwerken uit de uitleencollectie zijn te leen.
Kunstwerken uit de galeriecollectie zijn niet allemaal te leen en hebben daarnaast een ander leentarief. SBK heeft deze werken in consignatie. Of deze te leen zijn, is afhankelijk van de afspraak die we hierover hebben gemaakt met de kunstenaar.

 

 

Wat is de minimale of maximale leenperiode?
icon/arrow_forward-24px

Er is geen minimale of maximale leenperiode. Als je een kunstwerk in huis hebt, bepaal jij of en wanneer je het wilt terugbrengen.

Hoe vaak mag je wisselen?
icon/arrow_forward-24px

Je mag een geleend kunstwerk net zo vaak omwisselen als je wilt.

Er zijn 25.000 kunstwerken in de collectie, waarom zie ik er maar 5000 in de online collectie?
icon/arrow_forward-24px

Veel van deze 25.000 kunstwerken zijn uitgeleend; de online collectie bevat alleen de niet uitgeleende, beschikbare kunstwerken.

Daarnaast zijn nog niet al onze kunstwerken gedigitaliseerd. We zijn hier hard mee bezig.

Ik zag vorige week een kunstwerk in de online collectie staan en nu is het weg. Hoe kan dat?
icon/arrow_forward-24px

Het kan zijn dat het kunstwerk is uitgeleend of verkocht. Onze tip is dat als je een mooi kunstwerk ziet, je het meteen reserveert of schrijf het kunstwerknummer op, dan kunnen wij altijd de status van het kunstwerk nakijken. Of als het is uitgeleend het werk voor je reserveren. Wanneer het werk terugkomt van een klant, krijg je van ons bericht.

Kan ik kunst ook thuis laten bezorgen?
icon/arrow_forward-24px

Je kunt het transport van kunst tegen geringe kosten door ons laten verzorgen. Om een transportafspraak te maken, stuur een e-mail naar transport. Lees hier meer over de kosten.

Je kunt je geleende kunstwerken ook zelf vervoeren met bijvoorbeeld de auto, OV of taxi.

Hoe kan ik me inschrijven?
icon/arrow_forward-24px

Om je in te schrijven kun terecht bij al onze vestigingen. Je hebt daarvoor een geldig legitimatie- en adresbewijs nodig.

Na inschrijving kun je direct een kunstwerk lenen én kun je ook bij al onze andere vestigingen terecht om kunst te lenen of terug te brengen. Er zijn geen inschrijfkosten.